Siirry suoraan sisältöön
Prisma logo

Globaalissa, nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä yrityksille on olennaista löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia säilyttääkseen ja lisätäkseen kilpailukykyään. Yritysosto on entistä laajemmin käytetty keino uuden liiketoiminnan luomiseen. Esimerkiksi teknologia- ja tuotantoyritykset etsivät uusia kasvumahdollisuuksia palveluista ja kypsillä aloilla toimivat yritykset suuntautuvat uusille markkinoille, jotka sopivat niiden tulevaisuuden strategioihin. Yritykset myös hankkivat innovaatioita täydentämään tai korvaamaan niiden omaa T&K-toimintaa. Uuden liiketoiminnan luonti on haasteellista. Entistä vaativampi tilanne on, kun siihen liittyy yritysosto. Kirjan tavoitteena on tarjota tietoa ja näkemyksiä uuden liiketoiminnan luonnista yritysostojen avulla -Kuinka tukea strategista suunnittelua ja päätöksentekoa? -Kuinka liittää epävarmuuden käsittely suunnitteluprosessiin? -Kuinka kehittää strategista näkemystä yritysostoista ja niiden toteutuksesta? -Kuinka integroida uudet liiketoimintamahdollisuudet menestyksellisesti? ja käytännöllisiä menetelmiä ja työkaluja -liiketoimintamahdollisuuksien evaluointiin -yrityshankinnan riskien ja mahdollisuuksien arviointiin -integroinnin toteuttamiseen. Kirja on tarkoitettu yritysjohdolle ja muille henkilöille, jotka ovat mukana strategian ja liiketoiminnan kehittämisessä, investointien suunnittelussa ja yritysostotilanteissa (M&A). This book is supporting companies in their aim to create new business through mergers and acquisitions (M&A). The strategy-oriented book provides insights and tools from the recognition of a new business creation opportunity to its implementation through M&A. The book generates new information and new insights into new business creation through mergers and acquisitions: -How to support strategic planning and decision-making related to new business creation -How to incorporate uncertainty into the planning processes -How to view M&A from a strategic perspective -How to implement M&A -How to integrate new business opportunities successfully. In addition, the book introduces methods and tools to support the management of new business creation through M&A in practice: -A tool for Business Opportunity Evaluation -A tool for M&A Risk and Opportunity Analysis -A tool for Integration Task Tool The book is aimed at all managers and people involved in strategy and business development, investment planning and the M&A process, from business-unit to board level. It gives strategic insights on both the corporate and the business-unit level, and offers tools for M&A teams and managers involved in the concrete integration work.

M&A as a Strategic Option

50,20 €
Hinta ja saatavuus voivat vaihdella myymälöittäin

Toimitettuna

Ei saatavilla

Osta nyt, nouda myymälästä

Ei saatavilla

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.