Siirry suoraan sisältöön

Iloisia uutisia kaikille ostajille! Tarjoamme nyt Prisma.fi:ssä pidennetyn palautusajan kaikille ostoksille 15.11.2024 alkaen aina loppiaiseen 6.1.2025 asti! Tee ostoksesi huoletta ja nauti pidemmästä palautusajasta.

Prisma logo
Ostoskori

Verkkokaupan toimitustavat

Postin toimittamien pakettien toimitusaika on tavallisesti 2–7 arkipäivää, mutta kampanjoiden aikana toimitusajassa voi olla viivettä.

Toimitustavat

Nouto Postin pakettiautomaatista tai palvelupisteeltä 4,95 €

Yli 100 € tilauksille saat ilmaisen toimituksen pakettiautomaattiin tai palvelupisteelle. Suurikokoiset tuotteet ovat noudettavissa vain Postin palvelupisteeltä tai kotiinkuljetettuna Postin Suuri-lisäpalvelun hinnalla.

Kotiinkuljetus 9,90 €

Suurikokoiset tuotteet: nouto Postin palvelupisteeltä tai kotiinkuljetus alk. 7,95 €

  • Kun tilaamasi tuote ylittää postipaketin vakiomitat (100 x 60 x 60 cm), se toimitetaan Postin Suuri-lisäpalvelun hinnalla. Paketin pisin sivu saa tällöin olla enintään 200 cm ja muut sivut enintään 60 cm.

  • Saatavilla olevat toimitustavat määräytyvät painon ja koon mukaan:

    • Alle 25 kg painavat tuotteet: voit valita noudon Postin palvelupisteestä (7,95 €) tai kotiinkuljetuksen (12,90 €).

    • 25–35 kg painavat tuotteet: tarjolla on vain kotiinkuljetus (12,90 €). Poikkeuksena kuitenkin tuotteet, joiden pisin sivu on yli 200 cm.

    • Yli 35 kg painavat tai kooltaan yli 200 cm suuremmat tuotteet: lue lisää kotiinkuljetuksesta rahtina.

  • Yli 100 € tilausten ilmainen toimitus ei koske Suuri-lisäpalvelulla toimitettavia tuotteita.

Pakettien enimmäismittojen määrittäminenAvautuu uuteen välilehteen Lisätietoa Postipaketista ja lisäpalveluistaAvautuu uuteen välilehteen

Kotiinkuljetus rahtina 14,90–299,90 €

  • Yli 25 kg tai 200 cm ylittävissä lähetyksissä verkkokaupan kassalla tarjotaan vaihtoehdoksi vain kotiinkuljetusta rahtina.

  • Voit sopia kotiinkuljetuksen toimitusajankohdan Postin lähettämästä digitaalisesta kalenterista, josta löydät aikoja 7 päivän ajalta ja 4 tunnin tarkkuudella klo 9–21.

  • Lähetyksen sisään kantaminen riippuu yksittäisen pakkauksen painosta ja siitä, jakaako lähetyksen yksi vai kaksi kuljettajaa.

  • Rahtipaketit toimitetaan pääsääntöisesti kiinteistön, esimerkiksi omakotitalon tai kerrostalon, ulko-oven läheisyyteen.

  • Jos lähetys painaa 25–85 kg ja Postin kuljetusajoneuvossa on kaksi kuljettajaa mukana, tuodaan lähetys kotiovelle tai sisälle asti.

  • Voit myös kantaa lähetyksen sisään yhdessä Postin kuljettajan kanssa. Huomioithan, että yli 85 kg painoiset lähetykset puretaan Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen, eikä niitä kanneta esimerkiksi kerrostalossa kotiovelle asti.

  • Rahtilähetyksen hinta muodostuu lähetettävän tuotteen tai tuotteiden koosta, määrästä ja toimitusosoitteesta.

Prisma.fi-myymälänouto

  • Prisma.fi-myymälänouto on palvelu, joka on jo käytössä Prisma-myymälöissä läpi Suomen. Lue täältä miten palvelu toimii.

  • Myymälänoutona tilattuja tuotteita toimitetaan kahdella tavalla:

    • Pikanoutona, jolloin palvelussa mukana olevat myymälät keräävät tilaukset myymälän hyllystä, yleensä kahden tunnin sisällä tilauksesta. Toimitusaikaan vaikuttaa myymälän oman aukioloaika ja toimituslupaus.

    • Verkkokaupan keskusvarastolta, jolloin toimitamme tuotteen 1-3 arkipäivässä myymälään noudettavaksi.

  • Voit noutaa tilauksesi valitsemastasi myymälästä, kun olet saanut noutoilmoituksen ja -ohjeet tekstiviestillä tai sähköpostitse. Myymälät säilyttävät tilauksia kolme vuorokautta.

  • Pyörä toimitetaan noutopisteelle enintään kolmen päivän sisällä tilauksestasi, mutta usein se on valmiina jo nopeammin. Nouto myymälästä on aina maksuton.

Toimitusehdot

  • Verkkokaupan pakettien kuljetuksista vastaa nouto- ja kuljetuskumppanimme Posti.

  • Toimitusaika on tavallisesti noin 2–7 arkipäivää. Toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti.

  • Huomioithan kuitenkin, että juhlapyhät, kampanjat sekä myymälöiden omat aukioloajat voivat vaikuttaa toimitus- ja noutoaikoihin.

  • Tuotteen toimitusajan näet verkkokaupassa tuotesivulta ja sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistusviestistä.

  • Tilauksesi tuotteet voidaan toimittaa useana lähetyksenä, jos ne jakaantuvat kerättäväksi useampaan toimipisteeseen.

  • Jos valitset kaikille lähetyksille toimituksen pakettiautomaattiin tai palvelupisteelle, maksat mahdolliset toimituskulut vain yhdestä lähetyksestä. Jos tuotteet toimitetaan kotiisi eri lähetyksinä, tulee jokaisesta lähetyksestä maksaa toimituskulu.

  • Voit seurata toimituksen etenemistä Postin JJFI-alkuisen seurantakoodin avulla. Saat koodin sähköpostitse, kun paketti on lähtenyt varastoltamme.

Toimitusosoite

  • Tilauksen toimitusosoitteen tulee olla Manner-Suomessa. Emme toimita tilauksia ulkomaille.

  • Voit valita toimitusosoitteeksi muun kuin oman osoitteesi, jos olet esimerkiksi tilaamassa tuotetta lahjaksi. Tällöin anna tilausta tehdessäsi myös vastaanottajan toimitusosoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero, jotta hän saa ilmoituksen lähetyksestä.

Saatavilla olevat toimitustavat

  • Voit valita tilauksellesi sopivan toimitustavan saatavilla olevista vaihtoehdoista.

  • Verkkokauppa rajaa pois ne toimitustavat, jotka eivät sovellu tilaukselle sen mittojen tai painon vuoksi. Painoltaan 35 kg tai sitä suuremmat tavarat on mahdollista tilata ainoastaan kotiinkuljetuksella rahtina.

  • Kotiinkuljetus on mahdollinen vain sellaisiin osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys.

  • Voit tarkistaa tuotteen mitat verkkokaupan tuotesivulta Ominaisuudet-kohdasta. Jos tilaat useampia tuotteita yhdellä tilauksella, pakettien yhteiskoko määrittää toimitustavan.

  • Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan sinulla on oikeus purkaa kauppa, jos toimitusaika viivästyy kohtuuttomasti.

Toimitusvirhe

  • Jos lähetyksestäsi puuttuu tilaamasi tuote tai tuotteita, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • Lähetämme sinulle puuttuvan tuotteen, jos se on mahdollista. Jos tuote on loppunut verkkokaupan varastolta, hyvitämme tuotteen hinnan tilauksesi maksutavan mukaan.

  • Tilaajalahjoja ei toimiteta tai hyvitetä jälkikäteen.

Saapumisilmoitus

  • Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan sinulle joko Omaposti-sovelluksen push-notifikaatiolla, tekstiviestillä, sähköpostilla tai postitse jaettavalla saapumisilmoituksella.

  • Tarkistathan siis huolellisesti yhteystietosi, kun teet tilauksen.

  • Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä 7 arkipäivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • Tarkista myös, että olet saanut tilauksen maksamisen jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilausvahvistus varmistaa tilauksesi onnistumisen. Tarkista tilausvahvistuksesta myös, että vastaanottajatiedot ovat oikein.

Tilausmuutokset

  • Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia sen jälkeen, kun tilaus on maksettu, koska maksamisen jälkeen tilaus siirtyy välittömästi käsiteltäväksi ja toimitettavaksi.