Siirry suoraan sisältöön

Iloisia uutisia kaikille ostajille! Tarjoamme nyt Prisma.fi:ssä pidennetyn palautusajan kaikille ostoksille 15.11.2024 alkaen aina loppiaiseen 6.1.2025 asti! Tee ostoksesi huoletta ja nauti pidemmästä palautusajasta.

Prisma logo
Ostoskori

Tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa toistaiseksi, päivitetty 23.10.2024.

Nämä sopimusehdot koskevat S-ryhmän Prisma.fi käyttötavaran verkkokauppaa (myöhemmin "Verkkokauppa"). Verkkokauppaa ylläpitää Suomen Osuuskauppojen keskuskunta ("SOK"). Asiointi Prisma.fi verkkokaupassa edellyttää näiden Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehtojen noudattamista.

Mihin SOK viittaa?

  • S-ryhmällä ("S-ryhmä") tarkoitetaan Suomen Osuuskauppojen Keskuskuntaa (SOK) ja sen tytäryhtiöitä, ja SOK:n jäseniksi kuuluvia alueosuuskauppoja ja niiden tytäryhtiöitä.

  • SOK toimii Verkkokaupan palveluntarjoajana. Jos tilaat tuotteita tai palveluita Verkkokaupasta, olet sopimussuhteessa erillisten myyntiehtojen mukaan ilmoitettuun S-ryhmään kuuluvaan alueosuuskauppaan.

  • Kuitissa tai Verkkokaupan tilausvahvistuksessa ilmoitettu S-ryhmään kuuluva alueosuuskauppa vastaa kaikista tuotteista ja palveluista.

  • SOK ei vastaa Verkkokaupan kautta toimitettavista palveluista tai tuotteista, vaan SOK vastaa Verkkokaupan alustasta.

Tarvitsetko apua?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta (ma–pe klo 8–22 ja la klo 10–18) tai numerossa 09 4245 8663 (ma–pe klo 9–19 ja la klo 10–18). Chattibotti auttaa sinua useimmiten kysytyissä kysymyksissä. Tarvittaessa chattibotti ohjaa sinut asiakasneuvojalle, asiakaspalvelun aukioloaikoina.

Tuotteen toimittaminen

  • Tilaukset toimittaa nouto- ja toimituskumppanimme Posti Oyj tai Prisma.fi-myymälänoutoon valittu myymälä.

  • Toimitustapa vahvistetaan tilaussivulla. Verkkokauppa pidättää oikeuden toimitustavan muutokseen.

  • Toimitusosoitteen tulee olla Manner-Suomessa. Tilauksia ei toimiteta ulkomaille.

  • Voit valita vastaanottajaksi ja toimitusosoitteeksi muun kuin oman osoitteesi. Asiakkaana vastaat siitä, että tilauksella ja asiakastiedoissa antamansa tiedot ovat oikein.

  • Tilaus pakataan tuotteiden edellyttämällä tavalla.

Toimitustavat

  1. Prisma.fi-myymälänouto: Voit noutaa Verkkokaupasta tekemäsi tilauksen valitsemastasi myymälästä sen omien aukioloaikojen puitteissa, kun olet vastaanottanut noutoilmoituksen ja -ohjeet. Toimitusaika on pikanoudossa enintään kaksi tuntia tilauksen tekemisestä (poikkeuksena polkupyörät, joiden toimitusaika on enintään kolme päivää), kun tilaus on tehty klo 9–19 välillä. Keskusvarastolta toimitettujen tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-3 arkipäivää. Noutopisteestä riippuen voit noutaa tilauksen sähköpostitse saamallasi QR-koodilla, tekstiviestitse tai sähköpostitse lähetetyllä lokerokoodilla tai tilausnumerollasi. Myymälät säilyttävät tilauksia kolme vuorokautta.

  2. Kotiinkuljetus: Tilaus toimitetaan antamaasi toimitusosoitteeseen. Kotiinkuljetus koskee vain osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Kotiinkuljetuksen yhteydessä tilauksen tiedoissa tulee ilmoittaa vastaanottajan puhelinnumero, johon Posti ottaa yhteyttä sopiakseen kuljetuksen ajankohdasta. Kotiinkuljetus toimii arkisin, suurimmissa kaupungeissa jakelu myös iltaisin klo 21 asti.

  3. Nouto Postin palvelupisteeltä: Tilaus toimitetaan toimitusosoitetta lähimpänä olevaan Postin toimipaikkaan. Toimituksesta lähetetään sinulle seurantatunnus sekä ilmoitus Omaposti-sovelluksen push-notifikaatiolla, sähköpostitse, tekstiviestitse tai postitse jaettavana saapumisilmoituksena. Toimituksen enimmäispaino on 25 kg ja enimmäismitat 60 x 60 x 40 cm. Posti säilyttää lähetyksiä 7 vuorokauden ajan, minkä jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Postin sivuilta löytyvät Postin toimipisteet ja niiden aukioloajat. Postin palvelunumero henkilöasiakkaille on 0100 5577 (puhelun hinta pvm/mpm).

  4. Nouto Postin pakettiautomaatista: Tilaus toimitetaan Postin pakettiautomaattiin, josta se on noudettavissa kun saapumisilmoitus on toimitettu sinulle. Toimituksesta lähetetään sinulle seurantatunnus sekä ilmoitus Omaposti-sovelluksen push-notifikaatiolla, sähköpostitse, tekstiviestitse tai postitse jaettavana saapumisilmoituksena. Tarkistathan, että puhelinnumerosi on tilauksen tiedoissa oikein. Toimituksen enimmäispaino on 25 kg ja enimmäismitat 60 x 60 x 40 cm.

    Automaattitoimitukset tulee noutaa 7 vuorokauden kuluessa. Tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Jos pakettiautomaatin kaikki lokerot ovat toimitushetkellä täynnä, tilaus toimitetaan pakettiautomaattia lähimpänä olevaan Postin noutopisteeseen.

    Huom! Posti voi toimittaa tilauksesi myös väliaikaiseen noutopisteeseen. Tarkista noutopisteen osoite Postin saapumisilmoituksesta.

Toimitusaika

  • Postin toimittamien tilausten toimitusaika on tavallisesti noin 2–7 arkipäivää, mutta kampanjat sekä yleiset juhlapäivät ja arkipyhät voivat vaikuttaa toimitusaikaan.

  • Toimitusaika on aina tuotekohtainen ja voi vaihdella riippuen tuotteesta.

  • Prisma.fi-myymälänoudolla tilatut pikanoudon tuotteet toimitetaan lokerikkoon tai noutopisteelle tavallisesti kahden tunnin sisällä tilauksesta, valitun myymälän aukioloaikojen puitteissa. Poikkeuksena polkupyörät, jotka kasataan valmiiksi myymälässä ja toimitetaan noutopisteelle yleensä kolmen päivän sisällä tilauksesta.

  • Prisma.fi-myymälänoudolla tilatut ja keskusvarastolta lähetetyt tuotteet toimitetaan lokerikkoon tai noutopisteelle tavallisesti 1-3 arkipäivässä.

  • Tuotteen toimitusaika ilmoitetaan tilaussivulla toimitustavan valinnan yhteydessä.

  • Verkkokauppa ei vastaa meistä riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Jos toimitus viivästyy yli 7 arkipäivää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Toimituskulut

  • Tuotteen toimituskulut ilmoitetaan toimituskohtaisesti Verkkokaupan tilaussivulla ja maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Toimitushinnat löydät myös täältä.

  • Toimituskulut voivat muuttua kampanjoista riippuen.

Saatavuus

  • Verkkokaupan ostoskoriin siirrettävissä olevat tuotteet ovat tilattavissa.

  • Verkkokauppa ei kuitenkaan takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on saatavilla, sillä tuotteen saldotiedon päivittymisessä voi esiintyä lyhyt viive.

  • Verkkokaupan ostoskori ei vielä varaa tuotteita tilaukselle. Jos tuote loppuu ennen kuin olet maksanut tilauksen, tuote poistuu ostoskoristasi.

  • Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan sinulle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään sinulle tilauksen maksutavan mukaan.

Tilaaminen

  • Kaikki Verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron.

  • Tilaukselle maksettava summa määräytyy tilaushetken hintojen mukaan. Verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

  • Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei saa jälleenmyydä.

  • Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä tai asiakasomistajuutta. Mahdollisia etukoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja ei voi yhdistää.

  • Ostamalla Verkkokaupasta hyväksyt, että Verkkokauppa lähettää sinulle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa.

Tilausvahvistus ja takuu

  • Onnistunut tilaus kuitataan tilausvahvistuksella, joka lähetetään automaattisesti tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen.

  • Erillistä takuukuittia ei toimiteta. Tilausvahvistus ja Tilauksesi on matkalla -viesti yhdessä toimivat takuukuittina tuotteille, joilla on valmistajan myöntämä takuu.

    • Prisma.fi-myymälänoudolla tilatuilla tuotteilla Tilausvahvistus ja Tilauksesi on noudettavissa -viesti toimivat yhdessä takuukuittina ostoksesta.

  • Tilausvahvistuksesta voi myös myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot. Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi, eikä tilausta voi enää muuttaa.

  • Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta.

Tilauksen peruminen hintavirheen takia

  • Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta.

  • Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä Verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Riitatilanteet

Bonus ja maksutapaetu

  • Ostoksista (tuotteet ja toimituskulut) voidaan maksaa Bonusta (1–5 % koko asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostoista).

  • Ostoksista (tuotteet ja toimituskulut) voidaan maksaa maksutapaetua (0,5 %), kun maksat verkko-ostokset S-Etukortti Visalla tai S-Pankin verkkopankkimaksulla.

  • Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen sekä asiakasomistajahintojen hyödyntäminen edellyttävät, että Verkkokaupan asiakastietoihin on liitetty asiakasomistajatietosi, ja teet tilauksesi kirjautuneena.

  • Kuukauden ostoista kertynyt Bonus ja maksutapaetu maksetaan osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutilille S-Pankkiin seuraavan kuun 10. päivään mennessä.

  • Yrityskorteilla maksetut ostot eivät kerrytä Bonusta tai maksutapaetua.

Tunnistautuminen

  • Voit tehdä tunnistautumisen rekisteröitymisen yhteydessä tai myöhemmin kirjautuneena Omat tiedot -palvelussa.

  • Verkkokauppa ei voi jälkikäteen lisätä Verkkokaupasta tehtyjä ostoksia asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostokertymään.

Maksaminen

  • Verkkokaupassa tilaus maksetaan ennen tuotteiden toimittamista.

  • Tilauksen voi maksaa suomalaisia verkkopankkeja tai yleisimpiä maksukortteja käyttäen tai Walleyn laskulla tai tililuotolla. Luottokortilla maksaminen edellyttää 18 vuoden ikää.

  • Maksukorteista maksuvälineenä käyvät Suomessa myönnetyt Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

  • Verkkokaupassa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: Nordea, Osuuspankki, Aktia, Handelsbanken, Danske Bank, Ålandsbanken, Säästöpankki ja S-Pankki.

  • Verkkokaupassa voi maksaa myös MobilePay-sovelluksella.

  • Luottokorttilaskulla tai tilitapahtumissa myyjänä näkyy S-Verkkokauppa.

Turvallisuus

  • Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Luottokunnalle.

  • Mitään korttitietoja ei tallenneta kaupan omaan järjestelmään.

  • Pankkitunnuksilla maksettaessa sinut ohjataan verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä. Katso lisätietoja tietosuoja- ja turvallisuussivulta.

Lasku- ja tililuottokauppa

  • Prisman Verkkokauppa tarjoaa yhteistyössä Walley-tavaramerkin rekisteröidyn haltijan Norion Bank AB:n kanssa asiakkaillemme mahdollisuuden maksaa tilauksen laskulla tai osamaksulla.

  • Kaikille laskuille lisätään laskutuslisä 2,95 €.

  • Voit maksaa laskun koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät aina kuukauden viimeisenä päivänä.

  • Lasku tai osamaksu on mahdollinen enimmillään 5 000 € ostoissa ja maksutavan käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista.

  • Laskua maksettaessa voi valita 24 kuukauden osamaksun. Korko on 1 % kuukaudessa, mikä vastaa 12 % nimellistä vuosikorkoa. Yli 60 päivän maksuaikakampanjoissa lasku tulee jokaisesta ostosta erikseen.

  • Laskulla maksavan asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt ja vakituisesti Suomessa asuva.

Lasku- ja tililuottokaupan ehdot

  • Walleyn laskua tai tililuottoa varten sinun tulee valita Verkkokaupan kassalla maksutavaksi ”Walley” ja allekirjoittaa luottosopimus Walley-tavaramerkin rekisteröidyn haltijan Norion Bank AB:n kanssa.

  • Luotonmyöntäjä tekee luottotietojen tarkistuksen tilauksen teon yhteydessä ennen kuin oikeus maksaa laskulla tai tililuotolla myönnetään.

  • Laskun voi maksaa joko kertasuorituksena tai Walleyn kanssa voi sopia tililuottoa koskevan sopimuksen.

  • Tililuotto edellyttää laskussa ilmoitetun vähimmäissumman maksamista ja allekirjoitetun tililuottosopimuksen lähettämistä Walleylle.

  • Lomake ja luottosopimuksen ehdot löytyvät Walleyn itsepalveluportaalistaAvautuu uuteen välilehteen sekä Walley-sovelluksesta, joka on ladattavissa Applen App Storesta ja Google Playsta.

Huomioithan:

  • Tililuotolla maksettaessa veloitetaan tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa (tilinhoitomaksu saattaa muuttua kampanjoittain).

  • Yli 60 päivän maksuaikakampanjoiden aikaan tehtyjen ostosten osamaksut yhdistyvät omalle tilille, josta veloitetaan erillinen 2,95 € kuukausittainen tilinhoitomaksu.

  • Myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 € muistutusmaksu sekä 1 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Lue lisää Walley-palvelustaAvautuu uuteen välilehteen Yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdotAvautuu uuteen välilehteen Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedotAvautuu uuteen välilehteen

Palauttaminen

  • Etäkaupassa sinulla on 30 vuorokauden maksuton peruuttamisoikeus, joka koskee myös virheettömiä tuotteita.

  • Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske avattuja hygieniatuotteita tai sinetöityjä tuotteita (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Peruutusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta.

Vaihto-oikeus

  • Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ohjeen mukaan ja tee uusi tilaus Verkkokaupassa.

  • Sinun tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksen kunto ja tilatut tuotteet.

Palautustavat

  • Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voi palauttaa Postiin sekä Postin pakettiautomaattiin. Palauta myös viallinen tai virheellinen tuote palautusohjeiden mukaisesti.

  • Prisma.fi-myymälänoudolla tilattujen tuotteiden palautustapa riippuu tuotteen toimitustavasta:

    • Pikanoudolla toimitetut tuotteet palautetaan samaan myymälään, josta tilaus on noudettu.

    • Keskusvarastolta toimitettujen tuotteiden palautus tapahtuu Postilla takaisin Prisman keskusvarastolle, pakkauksessa olevan palautusohjeen mukaan.

    • Prisman keskusvarastolta toimitettavat tuotteet tunnistaa siitä, että tuote on pakattu pahvilaatikkoon sen alkuperäispakkauksen lisäksi. Laatikossa on mukana palautusohjeet.

  • Älä palauta tuotteita postiennakolla.

  • Jos tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, palauttaminen on ilmaista ainoastaan Postin toimipaikasta, ei kotoa.

Maksun palauttaminen

  • Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan Verkkokaupalla on oikeus pidättyä rahan palautuksesta, kunnes se on saanut palautetun tuotteen tai tuotteet takaisin.

  • Maksu palautetaan lähtökohtaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin.

  • Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, mitätöityy saatu etu ja hyvitettävästä summasta vähennetään edun summa.

Palautusten toimituskulut

  • Toimituskulut ovat saman suuruiset riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta tilaat. Toimituskuluja ei näin ollen makseta takaisin, jos palautus koskee vain osaa tilauksen tuotteista. Jos palautat koko tilauksen, hyvitämme toimituskulut.

  • Verkkokauppa maksaa asiakaspalautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita.

  • Verkkokauppa pidättää oikeuden veloittaa toimituskulut kotiinkuljetetuista asiakaspalautuksista.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme auttaa tilauksiin liittyvissä kysymyksissä chatin kautta ja puhelimitse. Katso yhteystiedot ja aukioloajat täältä.

Katso myös, löytyisikö kysymykseesi vastaus usein kysytyistä kysymyksistä.

Lue myös:

Käyttöehdot Tietosuoja ja evästeet