Siirry suoraan sisältöön
Prisma.fi etusivu
Ostoskori

Usein kysytyt kysymykset

Kysymykset ja vastaukset aiheittain:

Ostokset ja valikoima

S-käyttäjätili, Bonukset ja alennukset

Tilaaminen, toimittaminen ja maksaminen

Tuotteen hinta myymälässä ja verkkokaupassa

Prisma.fi-myymälänouto

Asiakaspalvelu

Ostokset ja valikoima

Miksi en voi tehdä ruokaostoksia Prisman verkkokaupassa?

Prisman verkkokaupasta voit tilata ainoastaan kodin ja vapaa-ajan käyttötavaroita. Ruoka- ja päivittäistavaraostokset teet kätevästi ruoan verkkokaupassa osoitteessa s-kaupat.fi, Avautuu uuteen välilehteen.

Mistä löydän lähi-Prismani myymälätarjoukset?

Tällä hetkellä myymälöiden omat tarjoukset eivät näy täällä Prisma.fi-verkkokaupassa. Voit kuitenkin seurata lähi-Prismasi sosiaalisen median kanavia sekä paikallislehtien mainoksia. Toivottavasti löydät hyviä tarjouksia!

S-käyttäjätili, Bonukset ja alennukset

Olen asiakasomistaja, saanko tilauksestani Bonusta?

Kun olet kirjautunut verkkokauppaan S-käyttäjätililläsi ja liittänyt tiliin S-Etukorttisi, saat tuttuun tapaan Bonusta ostoksistasi. Ja nehän kannattaa kerätä talteen!

Voinko saada Bonukset tilauksestani jälkikäteen?

Ikävä kyllä emme voi lisätä jälkikäteen verkkokaupasta tehtyjä ostoja Bonusten kertymääsi.

Jotta saat Bonusta, maksutapaetua ja asiakasomistajahinnat, sinun tulee liittää S-Etukorttisi S-käyttäjätiliisi ja tehdä tilaukset kirjautuneena. Näin varmistat parhaat hinnat ja ne kuuluisat bonuseurot.

Miksi en saanut ostoksistani Bonusta, vaikka olen kirjautunut Prisman verkkokauppaan?

Bonukset saat vasta, kun olet liittänyt S-Etukorttisi tiliisi. Pelkkä kirjautuminen Prisman verkkokauppaan ei siis riitä. Onneksi voit liittää S-Etukortin käden käänteessä kirjautumisen yhteydessä, ja sehän kannattaa aina.

Olen henkilökuntaa, saanko tilauksestani henkilökunta-alennusta?

Kyllä vain! Näet henkilökunta-alennuksen verkkokaupan ostoskorissa, kun olet kirjautunut S-käyttäjätilillä ja liittänyt S-Etukortin käyttäjätiliisi.

Miksi en saanut tuplabonusta verkkokaupasta?

Bonukset tuplana -kampanjat ovat aina myymälöiden omia kampanjoita, jotka eivät ulotu verkkokauppaan. Näin siksi, että alueelliset osuuskaupat saavat päättää omista kampanjoistaan ja hinnoistaan.

Mitä Bonus on?

Bonus on rahana maksettava ostohyvitys, jota kertyy, kun olet S-ryhmän asiakasomistaja ja teet ostoksia S-ryhmän toimipaikoissa, kuten esimerkiksi Prismassa ja Prisma.fi:ssä.

Bonusta voi kertyä jopa 5 % kuukauden kokonaisostoista, joten Bonusten kerryttäminen ostojen yhteydessä kannattaa!

Jos et ole vielä asiakasomistaja, pääset tutustumaan tarkemmin asiakasomistajan etuihin ja liittymään jäseneksi S-kanavalla, Avautuu uuteen välilehteen.

Tilaaminen, toimittaminen ja maksaminen

Miten voin maksaa tilaukseni?

Meillä Prisma.fi:ssä voit maksaa monella tapaa! Maksamiseen käy monet verkkopankit, suomalaiset maksukortit, MobilePay-sovellus, lasku tai osamaksu. Lue lisää maksutavoista.

Mitkä toimitustavat ovat käytössä?

Meiltä paketit kulkevat kätevästi kotiisi! Toimitamme tilaukset Postilla joko pakettiautomaatteihin, palvelupisteille tai kotiinkuljetuksella ovellesi. Lisäksi voit ostaa verkosta ja noutaa myymälästä nyt jo kaikista Prismoista läpi Suomen. Lue lisää toimitustavoista.

Pidäthän mielessä, että tuotteiden asennuspalvelua eikä vanhan poisvientiä ole vielä saatavilla uuden verkkokaupan tilauksille.

Joudunko maksamaan kaksi erillistä toimituskulua, jos tilaukseni tulee kotiini kahtena eri lähetyksenä?

Joskus tuotteet saapuvat luoksesi eri osoitteista. Jos valitset kaikille lähetyksille toimituksen Postin pakettiautomaattiin tai palvelupisteelle, maksat mahdolliset toimituskulut vain yhdestä lähetyksestä. Jos sen sijaan tuotteet toimitetaan eri lähetyksinä kotiisi, tulee jokaisesta lähetyksestä maksaa toimituskulu.

Minulla olisi kysyttävää tehtyyn tilaukseen liittyen. Miten toimin?

Autamme mielellämme! Voit olla suoraan yhteydessä Prisman verkkokaupan asiakaspalveluun. Yhteystiedot löydät täältä.

Haluaisin ostaa tuotetta suuria määriä. Onko se mahdollista?

Toki voit tilata tuotetta haluamasi määrän, jos sitä vaan on täällä verkkokaupassa saatavilla. Pidäthän kuitenkin mielessä, ettei verkkopalvelusta ostettuja tuotteita saa jälleenmyydä.

Mistä näen tilaukseni tiedot?

Verkkokaupassa et ikävä kyllä voi nähdä tilaushistoriaasi, mutta kenties sekin pian muuttuu! Säilytäthän siis sinulle tulleet sähköpostit, sillä tilausvahvistus ja toimitusilmoitus yhdessä toimivat kuittina verkkokaupan ostoksista.

Palautukset

Voit harkita ostostasi rauhassa! Verkkokaupasta ostetuilla, käyttämättömillä ja myyntikuntoisilla tuotteilla on nimittäin 30 vuorokauden palautusoikeus.

Palautus on helppoa. Tee palautus näin:

  • Jos tilauksesi toimitettiin Postilla, vie pakettisi Postin palvelupisteelle tai pakettiautomaattiin.

  • Jos toimitustapana oli Nouto myymälästä – tarkista onko tuote toimitettu sinulle pikanoutona kahden tunnin sisällä tilauksesta vai suoraan keskusvarastoltamme.

    • Tunnistat keskusvarastolta toimitetun tuotteen siitä, että se on pakattu alkuperäispakkauksen lisäksi erilliseen pahvilaatikkoon. Pahvilaatikossa on mukana myös palautustarra.

    • Katso tarkemmat palautusohjeet täältä. Löydät ohjeet myös tilauksen mukana tulleelta lähetyslomakkeelta. Kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksesi, teemme hyvityksen sillä maksutavalla, jota käytit tilatessasi.

Näin palautat myymälästä noudetun tuotteen:

Pikanouto kahden tunnin sisällä tilauksesta

Palauta tuote siihen myymälään, josta noudit sen.

Keskusvarastoltamme pääsääntöisesti 2–4 päivässä toimitetut tuotteet

Pakkaa tuote takaisin alkuperäispakkaukseensa. Liimaa toimituksessa mukana tullut palautustarra pakkauksen päälle ja vie paketti Postin automaattiin tai palvelupistelle.

Tuotteen hinta myymälässä ja verkkokaupassa

Miksi samalla tuotteella on eri hinta verkkokaupassa ja myymälässä?

S-ryhmällä on vahva asema monilla markkinoilla ja noudatamme tarkasti kilpailulainsäädäntöä. Niin kutsuttu kartellikielto kieltää kaiken kilpailevien yritysten välisen yhteistyön, jonka tarkoituksena tai seurauksena on kilpailun rajoittuminen.

Kilpailuviranomaisen silmissä myös S-ryhmän alueelliset osuuskaupat ovat toistensa kilpailijoita. Tämän vuoksi jokaisella alueosuuskaupalla on mahdollisuus myydä tuotteensa haluamaansa hintaan.

Prisman verkkokaupassa tuotteiden hinnat ovat siis Prisma-kauppaketjun määrittämiä myyntihintoja, kun taas alueosuuskaupat ja niiden myymälät päättävät itsenäisesti omasta hinnoittelustaan.

Tästä on tietysti myös hyötyä sinulle: huikeita tarjouksia ja kampanjoita on sekä verkossa että myymälässä.

Prisma.fi-myymälänouto

Lue miten Prisma.fi-myymälänouto toimii.

Milloin voin noutaa tilaukseni myymälästä?

Voit yleensä noutaa ostoksesi jo 2 tunnin sisällä tilauksestasi, jos tuote kerätään suoraan myymälän hyllystä!

Tunnistat nämä pikanoutona kerättävät ja toimitettavat tuotteet myymälälistauksessa siitä, että niiden toimitusajaksi ilmoitetaan "Noudettavissa 2 tunnin kuluessa".

Myymälät keräävät ja pakkaavat tilauksia päivittäin klo 9–19 välillä (myös 24 h myymälät). Jos teet ostoksia näiden kellonaikojen tai valitsemasi myymälän oman aukiolon ulkopuolella, tilauksesi kerätään heti seuraavana aukiolopäivänä klo 9 alkaen.

Voit tilata tuotteita myös keskusvarastoltamme myymälästä noudettavaksi. Näillä tuotteilla on hieman pidempi toimitusaika, yleensä 2-4 päivää.

Huom! Juhlapyhät ja myymälöiden omat aukioloajat voivat vaikuttaa tuotteiden toimitus- ja noutoaikoihin. Pyrimme toimittamaan myös keskusvarastoltamme toimitettavat tuotteet mahdollisimman pikaisesti, mutta joitakin viivästyksiä voi valitettavasti tulla.

Myös esimerkiksi myymälän infopisteen aukioloaika voi poiketa tekstiviestissä ilmoitetusta aukioloajasta.

Kun tilauksesi on valmis noudettavaksi, saat siitä tekstiviestin ja sähköpostin. Myymälä säilyttää tilaustasi kolme vuorokautta. Jos et pääse kolmen päivän sisällä hakemaan tilaustasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja selvitetään asia yhdessä.

Mistä noudan tilaukseni myymälästä?

Saat tarkat nouto-ohjeet tekstiviestillä, kun tilauksesi saapuu noudettavaksi. Jos tekstiviestiä ei kuulu, olet saanut myös sähköpostiisi Tilauksesi on noudettavissa -viestin. Lue ohjeet tarkkaan, sillä myymälässä voi olla useita eri noutopisteitä.

Tarvitsenko henkilöllisyystodistusta tilaustani noutaessani?

Jos noudat tuotteen lokerikosta, tarvitset vain QR-koodin tai lokerokoodin. Jos noudat tuotteen muulta Prisma.fi-noutopisteeltä, QR-koodi tai tilausnumerosi riittää. Noudon yhteydessä saatetaan kuitenkin tehdä henkilöllisyyden satunnaistarkastuksia, joten otathan henkilöllisyystodistuksen mukaan.

Mistä noudan suurikokoisen tuotteen, kuten jääkaapin?

Suurikokoisimpia tuotteita ei yleensä tuoda noutopisteelle, vaan ne haetaan suoraan myymälän lastauslaiturilta. Saat tarkat nouto-ohjeet tekstiviestillä, kun tilauksesi saapuu noudettavaksi.

Mitä myymälänouto maksaa?

Me Prismassa emme veloita myymälänoudoista mitään, eli palvelu on sinulle maksuton. Kiitos kun olet asiakkaanamme!

Voinko muokata tilaustani jälkikäteen?

Tilausta ei voi muokata jälkikäteen, eikä sen sisältämiä tuotteita vaihtaa esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon. Mutta ei huolta! Myymälästä noudetuilla tuotteilla on jopa 30 päivän palautusoikeus.

Miksi en voi tilata kaikkia verkkokaupan tuotteita myymälänoutona?

Kaikkia verkkokaupan tuotteita ei ikävä kyllä voida toimittaa myymälänoutona, sillä osa verkkokaupan tuotteista lähetetään suoraan valmistajan varastolta. Verkkokaupan valikoima on siis aina yksittäistä myymälää huomattavasti laajempi.

Miksi en voi tilata haluamaani tuotetta esimerkiksi Kokkolan Prismasta Iisalmen Prismaan?

Tällä hetkellä ei ole mahdollista lähettää yhden Prisman tuotetta toiseen myymälään, harmin paikka! Kehitämme kuitenkin palveluamme jatkuvasti, jotta ostaminen on sinulle mahdollisimman vaivatonta.

Verkkokaupan mukaan tilaamaani tuotetta oli saatavilla myymälässä, mutta sain ilmoituksen, että sitä ei löytynytkään. Miten tämä on mahdollista?

Onpa harmi, olemme pahoillamme! Tavoitteemme on tietysti toimittaa juuri ne tuotteet, jotka olet tilannut.

Myymälänoutona tilatut tuotteet kerätään myymälöistä, joissa saatavuus voi muuttua nopeastikin. Tilaamasi tuote on voinut ennättää toisen asiakkaan ostoskoriin, tai se on saattanut hävitä tai vahingoittua. Teemme paljon töitä sekä myymälöissä että verkkokaupassa, jotta näin ei pääsisi käymään jatkossa.

Huomasin, että tuotteella on myymälässä eri hinta kuin verkossa. Miksi?

Verkkokaupan tuotteet myydään verkkohinnoin, ja tämä koskee myös myymälänoudolla tilattuja tuotteita. Myymälöillä voi olla omia alennuskampanjoita. Esimerkiksi Bonukset tuplana -kampanjat ovat aina myymälöiden omia kampanjoita, jotka eivät ulotu verkkokauppaan. Kannattaa siis pitää silmällä sekä verkkokaupan että myymälöiden tarjouksia, jotta teet parhaat löydöt!

Tuotearviot

Mitä tuotearviot ovat?

Tuotearviot ovat asiakkaidemme kirjoittamia arvioita tuotteista, joita he ovat Prismasta ostaneet. Tuotearvioista voit lukea muiden asiakkaiden kokemuksia, joten ne ovat luotettava tapa saada lisätietoa tuotteesta.

Mitä hyötyä on tuotteen arvioinnista?

Kun olet päässyt tutustumaan ostamaasi tuotteeseen, kannattaa tuotearvio ehdottomasti kirjoittaa! Kokemuksesi auttaa muita asiakkaita sopivien tuotteiden löytämisessä ja ostopäätöksen tekemisessä. Lisäksi se auttaa meitä kehittämään valikoimaa entistä paremmaksi.

Miten voin jättää tuotearvion?

Jos olet tehnyt Prisman verkkokaupassa tilauksen sisäänkirjautuneena ja liittänyt S-Etukortin käyttäjätiliisi, lähetämme sinulle sähköpostilla tuotteen arviointipyynnön. Lähetämme arviointipyynnön kahden viikon kuluttua siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Tuotearvion kirjoittaminen on vapaaehtoista.

Millainen on hyvä tuotearvio?

Hyvä tuotearvio kuvailee ostamaasi tuotetta, sen ominaisuuksia tai esimerkiksi käyttökokemusta. Voit kertoa tuotteesta myös sellaisia asioita, joita olisit kaivannut itse ostopäätöksesi tueksi.

Varmistathan, että teksti on selkeää ja ymmärrettävää, eikä se sisällä asiatonta kieltä tai henkilökohtaisia tietoja.

Hyvä tuotearvio vastaa esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:

  • Miksi ostit kyseisen tuotteen?

  • Mitä hyvää tai huonoa tuotteessa on?

  • Millaista hyötyä tuotteesta on ollut sinulle?

Miksi minun tuotearviotani ei ole julkaistu?

Yhteistyökumppanimme TestFreaks tarkistaa kaikki arviot ennen julkaisua. Emme julkaise arviota, jos se sisältää esimerkiksi henkilötietoja, asiatonta tai loukkaavaa kieltä, tai se ei keskity itse tuotteeseen. Emme myöskään julkaise tuotteeseen ja toimitukseen liittyviä kysymyksiä tai palautteita verkkokaupalle. Asiakaspalautteissa ja reklamaatioissa asiakaspalvelumme neuvoo sinua mielellään chatin kautta tai puhelimitse.

Asiakaspalvelu

Mistä saan apua, jos minulla on kysyttävää?

Me asiakaspalvelussa autamme sinua mielellämme! Jos tarvitset apua esimerkiksi tilauksesi kanssa, ota yhteyttä chatin kautta (ma–pe klo 8–22 ja la klo 10–18) tai soita numeroon 09 4245 8663 (ma–pe klo 9–19 ja la klo 10–18).