Siirry suoraan sisältöön
Prisma logo
Ostoskori
    1. Markkinoinnin etiikka käytännössä

    Markkinoinnin etiikka käytännössä

    81,80 €
    Hinta ja saatavuus voivat vaihdella myymälöittäin

    Toimitettuna

    Ei saatavilla

    Osta nyt, nouda myymälästä

    Ei saatavilla

    Tuotekuvaus

    Kirja käsittelee markkinoinnin hyvää tapaa, hyvää liiketapaa ja markkinoinnin uusia muotoja. Kirja antaa kokonaiskuvan siitä, millä perusteella mainoksia arvioidaan ja mitä on otettava huomioon, kun mainosta suunnitellaan. Kirjassa esitellään kaikki mainonnan eettisen neuvoston olennaiset lausunnot mainoskuvineen. Teos käsittelee muun muassa lapsille sopimatonta markkinointia, syrjiviä mainoksia, väkivallan kuvaamista mainoksissa ja henkilön kuvan käyttöä mainoksissa. Kirjassa on runsaasti myös muiden markkinoinnin itsesääntelytoimielinten ratkaisuja samoin kuin markkinaoikeuden viimeaikaisia päätöksiä. Markkinoinnin B-to-B -asioita käsiteltäessä lukuisat esimerkit (liiketapalautakunta, markkinaoikeus) auttavat ymmärtämään hyvä liiketapa -käsitteen sisältöä. Kirjassa on muun muassa monia yrityksen maineen norkkimista koskevia päätöksiä. Kirjassa käsitellään myös joidenkin yksittäisten toimialojen (lääkkeet, alkoholi, tupakka, kosmetiikka ja autot) markkinointisäännöksiä. Alkoholilain uudet markkinointisäännökset on kuvattu yksityiskohtaisesti, mutta käytännönläheisesti esimerkkien avulla. Kirjan lopussa on kuvaus markkinoinnin valvontajärjestelmistä eri toimialoilla. Muuttuneen mediaympäristön mahdollistamat uudet markkinointikeinot kuvataan omassa luvussaan: - blogit - selainkäyttöön perustuva mainonta (OBA) - Facebook-markkinointi - kaverilta kaverille -toiminto - hakusanamarkkinointi - affiliate-markkinointi Kirja sopii erityisen hyvin oppikirjaksi, mutta siitä on hyötyä kaikille mainonnan parissa työskenteleville: mainostaville yrityksille, markkinointijuridiikkaa hoitaville lakimiehille, mainostoimistoille, kampanjoiville kansalaisjärjestöille ja mainoksia julkaiseville medioille. Kirjoittaja on toiminut mainonnan eettisen neuvoston ja Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan sihteerinä sekä osallistunut alan lainsäädännön valmisteluun. Hän on myös toiminut pitkään sivutoimisena markkinaoikeuden asiantuntijajäsenenä.

    Ominaisuudet

    Tuotekoodi
    9789521422331
    Paino (kg)
    0.752
    Pakkauskoko
    1 kpl
    Valmistusmaa
    Suomi

    Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

    Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.