Herkman, Kaupallisen television ja iltapäivälehtien avoliitto - median markkinoituminen ja televisioituminen
28,65 €
Toimitettuna
Saatavilla
Osta nyt, nouda myymälästä
Ei saatavilla
Tuotekuvaus
Tuotekuvaus
Heijastuvatko omistusrakenteet median sisältöihin? Kuinka television valta-asema mediakentässä on jättänyt jälkensä lehdistöön? Juha Herkmanin tutkimus antaa vastauksia muun muassa näihin kysymyksiin. Herkman tarkastelee Suomen mediakentässä 1990-luvun lopulla tapahtunutta rakennemuutosta tutkimalla television ja iltapäivälehtien vuorovaikutusta. Markkinoiden avautumisen jälkeen kaupallisen valtamedian omistus on Suomessa keskittynyt kahdelle suurkonsernille, jotka etsivät monilla tavoilla synergiaetuja eri viestintävälineiden yhteistoiminnasta. Herkmanin tutkimus osoittaa, että tällä on ollut seurauksensa erityisesti kaupallisen viihdemedian sisältöihin. Teoksessa otetaan kantaa myös median yhdentymisestä, viihteellistymisestä ja tabloidisoitumisesta käytyyn keskusteluun. Siinä nostetaan keskiöön median markkinoitumisen rakenteelliset seuraukset mediasisältöihin ja -etiikkaan sekä television vaikutus valtamedian suosimaan asialistaan ja sen esteettisiin muotoihin. Herkman toimii mediakulttuurin opettajana Tampereen yliopistossa. Hän on julkaissut aiemmin oppikirjan Audiovisuaalinen mediakulttuuri (2001).
Ominaisuudet
Ominaisuudet
- Tuotekoodi
- 9789517681629
- Paino (kg)
- 0.45
- Pakkauskoko
- 1 kpl
- Valmistusmaa
- Suomi
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.