Siirry suoraan sisältöön

Prisman Black Friday 22.11.-2.12. verkkokaupassa sekä myymälöissä!

Katso kaikki Black Friday -tarjoukset
Prisma logo
Ostoskori
    1. Otteita verkosta - verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät

    Otteita verkosta - verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät

    31,35 €

    Toimitettuna

    Saatavilla

    Osta nyt, nouda myymälästä

    Ei saatavilla

    Tuotekuvaus

    Internetin merkitys viestinnän ja jakamisen välineenä on kasvanut merkittävästi parin viime vuosikymmenen aikana. Kehitys on ollut niin nopeaa, että tutkimusmaailma ei tahdo pysyä perässä. Verkko ja sosiaalinen media ovat välineinä itsessään tärkeitä tutkimuskohteita, koska ne vaikuttavat ihmisten ja yhteisöjen toimintaan ja siten haastavat myös vallitsevat tutkimusmenetelmät. Samalla verkko ja sosiaalinen media tarjoavat kokonaan uusia mahdollisuuksia tutkimusasetelmien suunnitteluun, aineiston valintaan, keräämiseen ja hallintaan sekä varsinaiseen analyysiin. Kirjassa tutkimusmenetelmien asiantuntijat useista eri yliopistoista pohtivat, miten internetiä ja varsinkin uutta sosiaalista verkkoa pitäisi tutkimuksellisesti lähestyä. Ovatko vanhat menetelmät vielä käyttökelpoisia vai pitäisikö niitä päivittää uudelle aikakaudelle? Onko kenties tarpeen kehittää kokonaan uusia? Minkälaista verkon tutkimusta Suomessa on tehty ja miten eri tieteenalat voisivat tukea toisiaan menetelmällisesti? Artikkelien aiheina ovat niin verkkotutkimuksen metodologiset, kulttuuriset ja eettiset lähtökohdat kuin verkkokyselyiden tekeminen, verkkokeskusteluiden tutkiminen ja verkkoetnografia. Lisäksi tarkastellaan internetin palvelunkehityksen, pelien, verkkohistoriaan ja sekä verkon mahdollistamien suurten datamassojen tutkimista. Tämä teos on ensimmäinen suomenkielinen menetelmäopas tutkimusta tekeville, niin ammattitutkijoille kuin opinnäytteiden laatijoille.

    Ominaisuudet

    Tuotekoodi
    9789517684101
    Paino (kg)
    0.46
    Pakkauskoko
    1 kpl
    Valmistusmaa
    Suomi

    Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

    Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.