Koskinen, Tutkimuksesta toimintaan - Tieteentekijän opas viestintään ja vaikuttamiseen
30,70 €
Toimitettuna
Ei saatavilla
Osta nyt, nouda myymälästä
Ei saatavilla
Tuotekuvaus
Tuotekuvaus
Tieteellä on voima muuttaa yhteiskuntaa - ja tutkimuksella vaikuttaminen kiinnostaa yhä useampaa tieteentekijää. Tutkimuksella vaikuttaminen edellyttää tutkijalta viestintä- ja vuorovaikutustaitoja. Tutkijan on osattava kertoa tutkimuksestaan ja kommentoida ajankohtaisia asioita tieteen näkökulmasta. Tutkijan on tunnistettava tiedon hyödyntäjät, esimerkiksi päättäjät, päätösten valmistelijat, kansalaiset tai journalistit, ja löydettävä kulloinkin sopivat vuorovaikutusmuodot. Tutkimuksesta toimintaan tarjoaa tutkijoille, asiantuntijoille ja opiskelijoille viestinnän ja vaikuttamisen parhaat työkalut tutkimushankkeiden eri vaiheisiin. Kirja antaa arvokasta tietoa myös tutkimuksen hyödyntäjille ja esimerkiksi tutkimusrahoittajille. FM Iina Koskinen toimii tutkimuksella vaikuttamisen asiantuntijana ajatushautomo Demos Helsingissä. Koskinen on taustaltaan filosofi, ja hänellä on monipuolinen kokemus erilaisista tiedevuorovaikutustehtävistä muun muassa Helsingin yliopistosta ja Suomen suurimmalta tiedefestivaalilta Tieteen päiviltä. Koskinen on erikoistunut tutkimuksen yhteiskehittämiseen. VTM Maria Ruuska on yksi kolmesta Kaskas Median perustajasta. Kaskas Media on Pohjoismaiden ainoa tiedeviestintään erikoistunut viestintätoimisto. Ruuska on sosiologi, joka on erikoistunut strategiseen viestintään ja isojen sisältökokonaisuuksien suunnitteluun ja johtamiseen. Hän on työskennellyt myös toimittajana muun muassa Ylioppilaslehdessä ja Aamulehdessä. FT Tanja Suni on fyysikko, joka on toiminut useita vuosia kansainvälisissä tutkimusverkostoissa yhteiskunnallisen vaikuttavuuden asiantuntijana. Tällä hetkellä Suni työskentelee tutkijoiden ja yritysten yhteistyötä edistävässä Helsingin yliopiston yritysyhteistyötiimissä.
Ominaisuudet
Ominaisuudet
- Tuotekoodi
- 9789518846669
- Paino (kg)
- 0.352
- Pakkauskoko
- 1 kpl
- Valmistusmaa
- Suomi
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.