Siirry suoraan sisältöön

Lähes kaikesta -15 % – osta edullisesti Prisman Asiakasomistajapäiviltä ke-su 23.–27.4.

Prisma.fi etusivu
Ostoskori
Ohita tuotekuva
  • Asiakasomistaja-alennus-15 %

Paloranta, Markkinoinnin etiikka käytännössä

74,08 €

Asiakasomistajahinta

Hinta ilman S-Etukorttia: 87,15 €

Nouto myymälästä

Ei saatavilla

Toimitus

Ei saatavilla

Tuotekuvaus

Kirja käsittelee markkinoinnin hyvää tapaa, hyvää liiketapaa ja markkinoinnin uusia muotoja. Kirja antaa kokonaiskuvan siitä, millä perusteella mainoksia arvioidaan ja mitä on otettava huomioon, kun mainosta suunnitellaan. Kirjassa esitellään kaikki mainonnan eettisen neuvoston olennaiset lausunnot mainoskuvineen. Teos käsittelee muun muassa lapsille sopimatonta markkinointia, syrjiviä mainoksia, väkivallan kuvaamista mainoksissa ja henkilön kuvan käyttöä mainoksissa. Kirjassa on runsaasti myös muiden markkinoinnin itsesääntelytoimielinten ratkaisuja samoin kuin markkinaoikeuden viimeaikaisia päätöksiä. Markkinoinnin B-to-B -asioita käsiteltäessä lukuisat esimerkit (liiketapalautakunta, markkinaoikeus) auttavat ymmärtämään hyvä liiketapa -käsitteen sisältöä. Kirjassa on muun muassa monia yrityksen maineen norkkimista koskevia päätöksiä. Kirjassa käsitellään myös joidenkin yksittäisten toimialojen (lääkkeet, alkoholi, tupakka, kosmetiikka ja autot) markkinointisäännöksiä. Alkoholilain uudet markkinointisäännökset on kuvattu yksityiskohtaisesti, mutta käytännönläheisesti esimerkkien avulla. Kirjan lopussa on kuvaus markkinoinnin valvontajärjestelmistä eri toimialoilla. Muuttuneen mediaympäristön mahdollistamat uudet markkinointikeinot kuvataan omassa luvussaan: - blogit - selainkäyttöön perustuva mainonta (OBA) - Facebook-markkinointi - kaverilta kaverille -toiminto - hakusanamarkkinointi - affiliate-markkinointi Kirja sopii erityisen hyvin oppikirjaksi, mutta siitä on hyötyä kaikille mainonnan parissa työskenteleville: mainostaville yrityksille, markkinointijuridiikkaa hoitaville lakimiehille, mainostoimistoille, kampanjoiville kansalaisjärjestöille ja mainoksia julkaiseville medioille. Kirjoittaja on toiminut mainonnan eettisen neuvoston ja Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan sihteerinä sekä osallistunut alan lainsäädännön valmisteluun. Hän on myös toiminut pitkään sivutoimisena markkinaoikeuden asiantuntijajäsenenä.

Ominaisuudet

Tuotekoodi
9789521422331
Paino (kg)
0.752
Pakkauskoko
1 kpl
Valmistusmaa
Suomi

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.

Anna palautetta, Avautuu uuteen välilehteen