Siirry suoraan sisältöön
Prisma logo

Yhä useampi elämänalue on liitetty kulutuksen piiriin. Tämä näkyy arkipäivässämme esimerkiksi siten, että asiakkaista puhutaan yllättävissä yhteyksissä. Kulutus on jo olemisen tapa. Kulutussosiologian suomalainen pioneeri Kaj Ilmonen on kirjoittanut alan perusteoksen, joka on jatkoa hänen aiemmalle kirjalleen Tavaroiden taikamaailma (1993). Nyt keskiössä ovat muun muassa markkinat ja kulutuksen politisoituminen. Tavaroiden luonteessa on jotain meihin vetoavaa, jonka avulla meitä houkutellaan kuluttamaan. Meissä on myös perusta kulutuksen jatkuvalle kasvulle. Kirjassa käydään muun muassa läpi kulutuksen sosiologian historiaa, eritellään kulutuksen keskeisiä osatekijöitä ja käsitellään itse kulutusvalintaa konkreettisena esimerkkinä kulutuksen perusmalli, ruoka. Kirja kartoittaa myös tarjonnan tuottamia "moraalisia hasardeja" sekä yrityksiä vaikuttaa niihin poliittisin välinein. Kaj Ilmonen on Jyväskylän yliopiston sosiologian professori.

Johan on markkinat

25,60 €
Hinta ja saatavuus voivat vaihdella myymälöittäin

Toimitettuna

Ei saatavilla

Osta nyt, nouda myymälästä

Ei saatavilla

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.