Siirry suoraan sisältöön
Prisma logo

Vaurauden lapset vertaa toisen maailmansodan jälkeistä yhteiskunnallista kehitystä Suomessa ja Japanissa keskittyen erityisesti media- ja kulutuskulttuureihin. Elämäntapa ja arvomaailma ovat kuudessakymmenessä vuodessa muuttuneet peruuttamattomasti näissä tietoyhteiskuntakehityksen edelläkävijöinä pidetyissä maissa. Muutoksen myötä viestinten vaikutus on yhä läpitunkevampaa ja arkipäiväinen viestinten käyttö on osaltaan kuluttamista. Toisen maailmansodan jälkeen Japani ja Suomi ovat kehittyneet monessa asiassa samaan suuntaan. Suuret ikäluokat, jälleenrakennusvaiheen usko kasvuun ja parempaan huomiseen, 1990-luvun lama, ikääntyvä yhteiskunta, pienenevät ikäluokat ja huoli nuorisosta näkyvät helposti kumpaakin yhteiskuntaa kauempaa katsottaessa. Lähempää tarkasteltuna näkyvät erot ja värisävyt, jotka ensivaikutelman yhtäläisyys peittää.

Vaurauden lapset

25,60 €
Hinta ja saatavuus voivat vaihdella myymälöittäin

Toimitettuna

Ei saatavilla

Osta nyt, nouda myymälästä

Ei saatavilla

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.