Ahonen, Mediated music makers - constructing author images in popularmusic
20,15 €
Huomaa pidempi toimitusaika
Huomaa pidempi toimitusaika
Tämä kirja on hankintatuote, joten toimitusaika voi olla tavallista pidempi. Arvioitu toimitusaika on noin 1–4 viikkoa.
Toimitettuna
Saatavilla
Osta nyt, nouda myymälästä
Ei saatavilla
Tuotekuvaus
Tuotekuvaus
Väitöskirjassani Mediated music makers. Constructing author images in popular music tutkin populaarimusiikkiartistien tekijäkuvien mediavälitteistä rakentumista. Tarkastelen tekijäkuvia rakenteina, joita artistien lisäksi määrittävät media sekä yleisö. Tutkimuskysymysten tarkastelu tapahtuu konkreettisten esimerkkitapausten analysoinnin kautta. Käsiteltävät esimerkkitapaukset rajautuvat rockin, popin sekä elektronisen tanssimusiikin genreihin. Tutkimusmateriaali koostuu populaarimusiikkia käsittelevistä mediateksteistä, kuten levyarvosteluista sekä artistien biografioista ja haastatteluista. Tutkimuksen teoreettiset lähtökohdat pohjautuvat kulttuurintutkimukseen ja diskurssianalyysiin. Tekijäkuvien intertekstuaalisesta rakentumisesta huolimatta artisti esitetään yleensä tunnistettavana hahmona, jonka kautta musiikkia markkinoidaan. Tutkimuksen päähuomio kohdistuukin siihen, kuka esitetään tekijänä - miten tekijäkuvia rakennetaan, levitetään ja kulutetaan. Populaarimusiikin kollektiivisten tekotapojen ohella median ja markkinointikoneiston roolit vaikeuttavat yksittäisen artistin tekijällisen vastuun selvittämistä. Populaarimusiikkikulttuurin tekijäkeskeisyydestä seuraten usko luovaan yksilötekijään vaikuttaa yhä vahvasti siihen, miten populaarimusiikin tekijyyttä määritetään ja arvotetaan.
Ominaisuudet
Ominaisuudet
- Tuotekoodi
- 9789529994502
- Paino (kg)
- 0.474
- Pakkauskoko
- 1 kpl
- Valmistusmaa
- Suomi
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.